REJESTRACJA

601-062-182
504-467-207

  biuro@poradniainfo.pl

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna


Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Dobry start w życie
Warszawa, Załuski, Płońsk, Ciechanów

DOGOTERAPIA

  Zapraszamy do kliknięcia i obejrzenia filmu

Dogoterapia, czyli terapia z udziałem psa jest jedną z form animaloterapii. Jest to naturalna forma wzmacniająca rehabilitację ruchową i psychoterapię. Głównym motywatorem jest prawidłowo ułożony i odpowiednio przygotowany pies prowadzony przez wyszkolonego przewodnika.  Oferujemy Państwu następujące zajęcia z udziałem psów:

Zajęcia indywidualne

Są to zajęcia, w których bierze udział jedno dziecko i terapeuta(bądź dwóch terapeutów) z jednym psem. Forma zajęć uzależniona jest od wymagań pacjenta i programu terapii, jaki został dla niego ustalony. Najczęściej realizowane formy zajęć indywidualnych to:

  • zajęcia rehabilitacyjne, wspomagające rozwój ruchowy – pies pełni tu rolę motywatora do wykonywania ruchów i ćwiczeń i sprawia, że rehabilitacja staje się serią ciekawych zabaw ruchowych, którym towarzyszy pies. Jest to uzasadnione zwłaszcza w przypadku dzieci, które ćwiczą niechętnie, lub którym rehabilitacja kojarzy się negatywnie. Pies pomaga oswoić negatywne emocje i zapomnieć o „obowiązku” ćwiczeń, przekształcając go w przywilej zabawy z psem.
  • Terapia psychologiczna: pies pomaga terapeucie nawiązać kontakt z dzieckiem w komfortowy dla niego sposób. Sprawia, ze mali pacjenci chętniej i szybciej się otwierają, co znacznie przyśpiesza proces terapeutyczny
  • Terapia pedagogiczna: pies „pomaga” dziecku uczyć się czytać i pisać, z zainteresowaniem ogląda wykonane przez dziecko prace i co najważniejsze – zawsze cieszy się z obecności dziecka i jego postępów. Jest to niezmiernie ważne dla dzieci, które są nieśmiałe, lub mają niską samoocenę wynikającą z niepowodzeń szkolnych. W obecności psa mogą się poczuć duże i mądre, mogą wiele nauczyć psa i nie obawiać się porażek – bowiem pies nie oceni ich negatywnie.

Zajęcia grupowe

Bierze w nich udział kilkoro dzieci (nie więcej niż sześcioro) i jeden lub dwa psy. Zajęcia uczą dzieci współpracować w grupie, kształtują umiejętności społeczne oraz budują komfort emocjonalny. Ponadto, mają także szczegółowe cele, w zależności od potrzeb danej grupy. Najczęściej realizowane zajęcia grupowe z udziałem psów to:

  • Zajęcia wspomagające uczenie się matematyki: Uczestniczy w nich grupa dzieci(od 2 do 4) oraz jeden pies. Dzieci manipulując psimi akcesoriami (ciasteczka, miski, piłki, obroże, etc) uczą się liczyć, szeregować, grupować w zbiory, dodawać i odejmować. Zajęcia wspomagają kształtowanie się myślenia operacyjnego, które jest niezbędne do podjęcia prowadzonej na sposób szkolny nauki matematyki.
  • Zajęcia korekcyjne: Grupa do czterech dzieci oraz jeden pies. Zajęcia mają na celu korygowanie wad postawy, a obecność psa i ćwiczenia wykonywane w jego obecności sprawiają, ze zajęcia są znacznie bardziej atrakcyjne dla dzieci.
  • Trening umiejętności społecznych: Grupa od dwóch do czterech dzieci oraz jeden lub dwa psy. Zajęcia skierowane są przede wszystkim do dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (ADHD, spektrum autyzmu, szczególnie Zespól Aspergera). Obecność psa motywuje do współpracy i wchodzenia we wzajemne interakcje, a terapeuta pracuje nad budowaniem pozytywnych emocji i relacji w grupie.

Możliwa jest także realizacja indywidualnych zamówień i pomysłów – w takim wypadku prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Dogoterapia
Hipoterapia
Integracja sensoryczna
Bajkoterapia
TreningEEG